torstai 25. heinäkuuta 2013

Webnografiaa

Tiimimme työskenteli ahkerasti koko kesäkuun webnografian parissa. Olemme analysoineet blogeja, keskustelupalstoja ja sosiaalisen median verkostoja. Näin olemme onnistuneet pääsemään kiinni kuluttajien ajatuksiin, motiiveihin ja käyttäytymiseen liittyen tiedostavaan kuluttamiseen. Olemme myös kartoittaneet, millaisia tutkimuksia tiedostavaan kuluttamiseen on jo olemassa sekä etsineet mielenkiintoisia tiedostavan kuluttamisen ilmiöitä Suomesta ja muualta maailmasta.

Ilmiöt, kommentit, otteet tutkimuksista ja keskusteluista ja esimerkiksi uutiset on kerätty 8 ikkunaa tulevaisuuteen -kuluttajakartalle. Ne on jaoteltu kahdeksaan ryhmään sen mukaan, mitä kuluttajaryhmää otteet edustavat.



Muistin virkistyksenä, tässä vielä 8 ikkunaa tulevaisuuteen -kuluttajaryhmät vuoden 2008 tutkimuksesta. Tavoitteenamme on webnografian avulla muodostaa saman kartan pohjalle tiedostavan kuluttamisen hypoteesiryhmät, joita testaamme kuluttaja- ja asiantuntijahaastatteluilla.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti